החזר מס הכנסה

כל מי שמרוויח ומשלם מיסים במדינת ישראל עשוי להיות זכאי להחזר ממס ההכנסה, כתוצאה מגביית מס עודפת במהלך שנת המס. האם אתם מודעים לכך שאתם כנראה זכאים לקבל כסף בחזרה מהמדינה? זה כסף שלכם, אל תוותרו עליו!

ל-90% מהשכירים או הגמלאים בישראל המשלמים מס הכנסה, מגיעים החזרי מס של ₪10,000 בממוצע!

מגיע לכם כסף מהמדינה? תנו למומחים שלנו לדאוג שהכסף שלכם יגיע אליכם במהירות, ביעילות וללא כאב ראש מיותר. 

הכל עלינו

המומחים שלנו יודעים מה לחפש ואיך למצוא - חוסכים לכם כאב ראש והתרוצצות מיותרת

מקצועיות וניסיון

המומחים שלנו בקיאים בחוק עד לסעיפים הכי קטנים - כל נקודת זכות מנוצלת לטובתכם

שומרים עליכם

המומחים שלנו בודקים עבורכם בחינם האם יש חוב קודם - כדי להימנע מדרישות תשלום

ישירות לחשבון

המומחים שלנו עוקבים עד שהכסף נכנס לחשבון שלכם - ומוודאים שגובה ההחזר נכון

 

חלק מהטבות המס אינן מנוצלות באופן מלא, והתוצאה היא תשלום מס מיותר באופן משמעותי שיכול להגיע לעשרות אלפי שקלים שמגיעים לכם על העבודה הקשה שלכם:

  • עבדתם ביותר ממקום עבודה אחד?
  • יש לכם הפסדים משוק ההון?
  • אתם תושבי ישראל שעובדים בחו"ל?
  • או פשוט לא טיפלתם בנושא מעולם מחוסר ידע, עניין או זמן?

הבדיקה הזו יכולה להיות שווה לכם הרבה כסף. 

תודה רבה על השירות, הטיפול והיחס. אמשיך להמליץ לחבריי לעבוד עמכם ואמשיך בעצמי בשנים הבאות.

דרור

תודה רבה על השירות והמקצועיות. ממש לא ציפינו לסכום כזה… שאו ברכה בעמלכם

ענת

ברצוני להביע את תודתי והערכתי על הטיפול המסור והאישי. רפי דאג להחזרי המס שלנו ומלכתחילה נתן את התחושה ש"אנחנו בידיים טובות". נשמח להמליץ לחברים נוספים על עבודה עימכם. תודה!!!

רון

שאלות ותשובות נפוצות

  • באמצעות מחשבון בדיקת זכאות להחזר מס. המחשבון אמנם מציג רק את המקרים הנפוצים ביותר להחזרי מס, אבל קיימים כאמור מגוון של מקרים נוספים שעשויים להגדיל את ההחזר באלפי שקלים נוספים – מומלץ להתייעץ עם מומחים, שידאגו שתקבלו את ההחזר המקסימלי שמגיע לכם.

  • לאחר ביצוע בדיקת הזכאות על ידי טופס 106 וטפסים נוספים, יוודא המומחה שאכן מגיע לכם החזר מס. הבקשה מוגשת לרשויות מס הכנסה, ולאחר אישורה יועבר הכסף ישירות לחשבון הבנק.

  • המדינה מאפשרת לאזרחים להגיש בקשה עד 6 שנים אחורה, באמצעות טופס בקשת החזר מיוחד ובצירוף המסמכים הנדרשים.

    מס הכנסה מאפשר לאזרחי ישראל לבצע את הפניה באופן עצמאי באמצעות טופסי בקשה חד פעמיים והדבר כרוך בלא מעט בירוקרטיה והמצאת טפסים ומסמכים.

  • תלוי מתי הגשתם את הבקשה, ומה העומס שיש ברשות המיסים בתקופה הנוכחית. לרוב, מדובר בעניין של  כחודשיים עד 3 חודשים.

מי זכאי לקבל החזר מס? המדריך המלא

החזר מס לשכירים

שכירים אינם מחויבים להגיש דוחות ולכן, ברוב המקרים, אינם מתייעצים עם מומחי מס – וזו טעות.

בסוף שנת המס תוכלו לבדוק את זכאותכם, לאחר שמשקללים נתונים וזכאויות שונות שנצברו לאורך השנה. במקרים בהם יוצא ששיעור הניכוי במקור, אשר התבצע מדי חודש, היה גבוה משיעור המס שהיה על העובד לשלם בחישוב שנתי, ניתן להגיש בקשה להחזר המס העודף שנגבה מרשות המיסים בחזרה לאזרח.

עבור שכירים, התנאי הראשוני לקבלת החזר מס הוא תשלום מס הכנסה – כך שהבקשה מיועדת עבור רוב השכירים שמשכורתם עולה על ₪7,000 בחודש. הסיבות להחזר מס הן רבות ומשתנות בהתאם לכל אדם. הנה כמה מהן:

שכירים שעבדו בכמה מקומות עבודה, לא עבדו באופן רציף או עבדו רק חלק מהשנה

אם הייתם מובטלים, לא עבדתם ברציפות במשך 12 חודשים, קיים סיכוי טוב ששילמתם מס גבוה מהנדרש ואתם עונים לקריטריון. חישוב המס על שכר עבודה הוא שנתי, ובמידה והחסרתם מספר חודשים מגיעים לכם החזרי מס.

אם עבדתם ביותר ממקום עבודה אחד, ולא ביצעתם תיאום מס – סביר להניח ששילמתם עודף מס. הגשת בקשה להחזר יכולה להיות מאד משתלמת עבורכם במצב זה.

החזר מס לגרושים המשלמים מזונות

אם אתם גרים וחיים בנפרד מבת זוגכם, ואתם משלמים או שילמתם דמי מזונות – אתם זכאים להקלה בתשלום המס הכולל שלכם. לכן מומלץ מאוד לבדוק את האפשרות שמגיעים לכם החזרי מס עבור מזונות ששילמתם בעבר.

החזר מס לשכירים, מוסדות ועסקים שתרמו לעמותות

כדי לעודד אזרחים לתרום לעמותות ולמטרות שונות, מעניקה המדינה זיכוי ממס על הסכום הנתרם. המדינה מגדירה רשימה ארוכה למדי של עמותות וגופים המוכרים על ידי המדינה לצורך תרומה, והתרומה אליהם מעניקה זיכוי ממס בשיעור של עד 35%.

אם תרמתם מעל ₪380 באחת מ-6 שנות המס האחרונות, אתם זכאים לקבל החזרי מס על תרומתכם בשיעור של עד עשרות אחוזים מגובה התרומה.

המדינה מגדירה סכומי מינימום ומקסימום לתרומה שבגינה ניתן לקבל החזר מס בסכום שבין ₪180 ל-9 מיליון ₪. החוק דורש כי לא יינתן זיכוי על תרומה העולה על 30% מסך ההכנסה החייבת במס.

החזר מס להורים לילדים במסגרות חינוך מיוחד

עבור הורים שאחד או יותר מילדיהם לומד במסגרות החינוך הבלתי פורמאלי, ישנן הוצאות רבות שאינן מסובסדות על ידי המדינה. שכיר שהוא הורה לילד בעל מוגבלות, זכאי לנקודות זכות ממס הכנסה, שמאפשרות קבלת החזר כספי על הוצאות החינוך המיוחד.

החזר מס לשכירים בעלי תואר אקדמי

סטודנטים רבים אשר מסיימים את התואר שלהם ומיד מתחילים לעבוד, שוכחים לציין בטופס ההעסקה שלהם את היותם אקדמאים. אם אתם בעלי תואר ולא קיבלתם נקודת זכות על כך בתלוש השכר שלכם – קיים סיכוי גבוה שאתם זכאים להחזר מיסים בעבור שנים אלו.

ייעוץ פיננסי לעסקים

החזר מס לגמלאים ופנסיונרים

כל אדם שהגיע לגיל פרישה ומקבל פנסיה – זכאי להקלות במס במסגרת פטור על הפנסיה, עד לסכום של כמה אלפי שקלים בחודש.

למרבית הגמלאים מגיע החזר מס באופן משמעותי, מסיבות רבות ומגוונות. חשוב לדעת שהטבות המס לרוב לא ניתנות באופן אוטומטי אלא רק אחרי בקשה מסודרת למס הכנסה.

החזר מס לגמלאים על רווחים מריביות על פיקדונות וניירות ערך

גמלאים זכאים להטבות מס על רווחים וריביות מניירות ערך, פיקדונות וחסכונות. חוק מס הכנסה מעניק לכל אדם שנולד לפני 1948 הטבת מס שהינה פטור ממס מריבית.

על פי סעיף 125ד, הטבת המס רלוונטית על הכנסות מריבית בגין תוכניות חיסכון ופיקדון בנקאי או רווחים מפוליסות חיסכון אשר מנוהלות בחברת ביטוח.

הטבות מס בשוק ההון לגמלאים ופנסיונרים

כל אדם שיש לו פעילות בשוק ההון ונוצרו לו במהלך השנים הפסדים בגין מכירת ניירות הערך, זכאי כנראה להחזר מס, בשל החוק שמאפשר קיזוז הפסדים משוק ההון כנגד רווחים שנוצרו במהלך השנה.

אדם שמלאו לו 60 בשנת המס, יכול לנצל את מדרגות המס לגמלאים שהינן הנמוכות ביותר. וכך, לאדם שלא היו הכנסות בשנת המס מלבד שוק ההון או הכנסה עד תקרה מסוימת, יכול להגיש דו"ח שנתי ולנצל את מדרגות המס הנמוכות.

החזרי מס נוספים והקלות אחרות לגמלאים

בן זוג שאינו עובד – אדם אשר הגיע לגיל פרישה, ובן או בת זוגו אינם עובדים, כך שכלכלת הבית מוטלת עליו, יהיה זכאי לנקודות זיכוי במס.

פטור ממס שבח על מכירת דירה – למטרת מעבר לבית אבות.

פטור ממס דמי שכירות – למטרת מעבר לבית אבות.

שינוי מצב משפחתי – יכול לזכות בהטבות מס מגוונות.

אשפוז במוסד – במידה והגמלאי או מי מבני משפחתו אושפזו במוסד.

החזרי מס הכנסה על פעילות בשוק ההון

אם יצא לכם להשקיע בבורסה, בין אם מדובר במניות, אגרות חוב או תעודות סל – אתם ודאי יודעים שאתם משלמים מס למדינה בעבור ההשקעה. יש להבדיל בין עצמאים המתפרנסים ממסחר בניירות ערך, לבין מי שמשקיע בבורסה כעיסוק צדדי. במקרה השני, גם מי שהפסיד כסף בבורסה זכאי להחזר מס.

משנת המס 2003, במסגרת הרפורמה במס הכנסה, הוטל מס על רווחי הון ממכירת ניירות ערך בבורסה. על פי הוראת מס הכנסה, יבוצע ניכוי המס במקור מהרווחים של מכירת ניירות הערך במהלך השנה.

איך אפשר לקבל החזר מס שוק ההון?

בשלב ראשון, יש לבדוק האם הפעילות שלכם בשוק ההון הגיעה לדרגה של עסק ובמקרה זה תסווג ההכנסה כעסקית, או שמדובר בהכנסה הונית. נבדקים בין היתר היקף הפעילות, גובה המחזור, תדירות הפעילות ועוד.

במידה וההכנסה משוק ההון תסווג כהכנסה הונית, ובמקרה שבו נוצרו הפסדים בגין מכירת ניירות הערך, נוצרת אפשרות להחזר מס באמצעות קיזוזים שונים – מול רווחים שנוצרו במהלך השנה, מול שבח מקרקעין או דיבידנד.

מדובר רק ברשימה חלקית של אפשרויות אשר יובילו להחזרי מס בגין פעילות בשוק ההון. על מנת שיתאפשר לנצל את כל ההפסדים מהפעילות בשוק ההון יש במרבית המקרים להגיש דו"ח שנתי למס הכנסה.

עודכן בתאריך: 20 במרץ 2024

דילוג לתוכן