מה ההבדל בין יועץ פנסיוני לסוכן ביטוח פנסיוני?

בשוק המורכב של חסכונות, השקעות, פנסיה, פקדונות ועוד, קבלת החלטות מושכלות הפכה למשימה מאתגרת במיוחד. כאן נכנס לתמונה בעל הרישיון הפנסיוני – אותו איש מקצוע שבעזרתו אנו מנווטים לעבר אפשרויות החיסכון המתאימות ביותר עבורנו. תכנון פנסיוני ניתן לקבל משני גורמים שהם לכאורה דומים, יועץ פנסיוני וסוכן ביטוח פנסיוני, אולם יש ביניהם הבדלים שחשוב להיות מודעים אליהם. אז באילו מן האפשרויות כדאי לבחור?

אמיר אלמדו ייעוץ פנסיוני
מאת: אמיר אלמדו יועץ פנסיוני ומתכנן פיננסי

מיהו סוכן ביטוח פנסיוני?

סוכן ביטוח פנסיוני הוא אדם בעל רישיון ממשרד האוצר לשווק ולמכור מוצרים בתחום הביטוח והפנסיה. הוא עבר לימודים מקצועיים בתחום, וכן נבחן בבחינות ממשלתיות מטעם משרד האוצר והרשות לניירות ערך. לאחר שעבר בהצלחה את הבחינות הלא פשוטות, מחויב הסוכן לעבור התמחות במשרד העוסק בביטוח או חברת ביטוח.

מלבד הידע והמקצועיות שלו, סוכן ביטוח פנסיוני מוכר מוצרי ביטוח מטעם חברות ביטוח והוא משמש כשלוחה של חברת הביטוח בעת ההצטרפות לפוליסות השונות. בנוסף, סוכן ביטוח מופקד גם על הצד הפיננסי-פנסיוני והוא מציע ללקוחותיו להפקיד כספים בקרנות פנסיה, קופות גמל ומוצרי חיסכון נוספים, המשווקים על ידי חברות הביטוח ו/או בתי השקעות איתם הוא עובד ומתוגמל מהם.

לסוכן הביטוח פונים בכל שינוי בסטטוס משפחתי, החלפת עבודה, קבלת המלצות רפואיות, עזרה בתביעה מול חברות הביטוח ועוד. סוכן הביטוח שומר על קשר עם המשפחה, מכוון אותה ומציע שינויים ושדרוגים מעת לעת.

מיהו יועץ פנסיוני?

כמו סוכן ביטוח פנסיוני, יועץ פנסיוני עובר את אותו מסלול לימודים ואת אותן ההסמכות הנדרשות, וגם הוא בעל רישיון מטעם משרד האוצר. בניגוד לסוכן, הוא בהגדרה אובייקטיבי בלתי תלוי ואין לו זיקה לחברות הביטוח או לבתי ההשקעות השונים.

היועץ, כשמו כן הוא, מייעץ ללקוח בתחומי הביטוח, השקעות וחסכון ללקוחותיו. הייעוץ הפנסיוני כולל הכרת צרכי הלקוח, מאפייניו, מצבו האישי והתעסוקתי וכן התאמת המוצר הפנסיוני, החברה המנהלת והמסלול המתאים ללקוח בהתאם לנסיבות האישיות.

עם זאת, יועץ פנסיוני אינו נמצא בקשר עסקי עם חברת ביטוח כזאת או אחרת, מה שהופך אותו ליועץ פנסיוני בלתי תלוי. משום כך, יועץ פנסיוני מציע ללקוחותיו מוצרים מכל חברות הביטוח ומכל אפיקי החיסכון הקיימים, שהרי הוא אינו מוגבל לחברה מסוימת.

בתום הייעוץ, יגיש היועץ מסמך הנמקה מפורט ללקוח בו מפרט את המלצותיו ושיקוליו.

מתי כדאי לפנות לייעוץ פנסיוני?

ניתן לפנות ליועץ פנסיוני בכל עת, ולמעשה מומלץ לעשות זאת כבר בעת תחילת עבודה ראשונה במקום עבודה יציב, על מנת למקסם את פוטנציאל החיסכון הפנסיוני ולייעד חסכונות שישמשו הן בטווח הבינוני והן בטווח הארוך;

כמו כן, חשוב לוודא שדמי הניהול של העמית בקרן הפנסיה אינם גבוהים מדי, שיש לחוסך כיסוי ביטוחי לעניין שארים ונכות ועוד. חשוב במיוחד לפנות ליועץ פנסיוני לפחות 10 שנים לפני הפרישה, שכן אחר כך יתכן ויהיה כבר מאוחר למנף את החיסכון הפנסיוני.

יועץ פנסיוני או סוכן ביטוח פנסיוני?

 יועץ פנסיוניסוכן ביטוח פנסיוני
מחויבות ונאמנותללקוח בלבד

ללקוח ולחברת הביטוח


שכרמשולם על ידי הלקוחמשולם על ידי חברת הביטוח ולעיתים גם הלקוח
סל המוצרים כל חברות הביטוח ובתי ההשקעותרק חברות ביטוח ובתי השקעות איתם הוא עובד
צורת ההתקשרות לרוב חד פעמיתלרוב מתמשכת על פני שנים

לסיכום, נפנה ליועץ פנסיוני בדרך כלל באופן נקודתי כשנרצה לקבל חוות דעת אובייקטיבית על תיק הביטוח הפנסיוני שלנו, על טיב המוצרים וההגנות הביטוחיות. השירות של היועץ הפנסיוני בדרך כלל חד פעמי ונכון לבצע אותו כל כמה שנים.

לסוכן הביטוח נפנה לקבל שירות בתחומי הפנסיה, הביטוח, שינויים בפוליסות, תביעות, קבלת מידע, הכוונה  ועוד. כמו כן סוכן הביטוח יכול לבצע את השינויים וההמלצות של היועץ הפנסיוני.

אולי יעניין אותך גם:

אמיר אלמדו ייעוץ פנסיוני

יועץ פיננסי לעסקים

אם אתם באמת רוצים מישהו מקצועי שיסתכל על העסק שלכם בצורה הוליסטית, יעזור לכם לנהל אותו טוב יותר, וייקח אתכם לשלב הבא, אתם צריכים יועץ פיננסי עסקי מקצועי.
להמשך קריאה
אמיר אלמדו ייעוץ פנסיוני

יועץ פנסיוני אובייקטיבי

אתם חייבים לדאוג לעתיד שלכם ביום הפרישה, גם אם המועד הזה נראה לכם רחוק! המשמעות של בחירות לא נכונות יכולה להגיע למאות אלפי שקלים שאתם מפסידים לשווא, ולעתים אף יותר....
להמשך קריאה

עודכן בתאריך: 27 ביוני 2024

דילוג לתוכן