שכיר בעל שליטה: תכנון פיננסי הוליסטי

תכנון פיננסי הוליסטי בהתאמה אישית לשכירים בעלי שליטה

שכיר בעל שליטה הוא אדם שמחזיק במניות בחברה, ובמקביל משמש כשכיר בה. לרוב מדובר בבעלי עסקים קטנים ובינוניים, המחזיקים ביותר מ-10% מהון המניות של החברה או בזכויות ההצבעה בה. מדובר במעמד שמעניק לבעלי העסק גמישות נדירה בניהול ההכנסות, אך עם היתרונות מגיעים גם אתגרים מורכבים בהיבטי המיסוי והפנסיה – החלטות כלכליות שאתם מקבלים יכולות להשפיע ישירות על רווחיות החברה וגם על ההכנסות האישיות שלכם. תכנון מס נכון יאפשר לכם למזער את הסיכונים ולמקסם את הרווחים, תוך הבטחת יציבות כלכלית לטווח הארוך.

 

אמיר אלמדו ייעוץ פנסיוני
מאת: אמיר אלמדו יועץ פנסיוני ומתכנן פיננסי

לשכירים בעלי שליטה חשוב לדעת בראש ובראשונה כי המעבר ממצב שבו אתם עוסקים מורשים לשכירים בעלי שליטה (או שאתם כבר שכירים בעלי שליטה בחברה שלכם), חייב לבוא עם הבנה מעמיקה ורחבה של המצב הפיננסי שלכם. אתם לא רק עובדים בחברה, אתם חלק מהותי ממנה ובפועל יכולים לקבוע את מבנה השכר שלכם.

תכנון מס: איך לשלם פחות ביטוח לאומי ומס הכנסה

מס הוא אחד ההיבטים המרכזיים שמפתים כל עצמאי לעבור להיות שכיר בעל שליטה – ובצדק. בעוד ששכירים רגילים משלמים מס הכנסה לפי מדרגות מס פרוגרסיביות אשר יכול להגיע עד ל-50%, כשכירים בעלי שליטה אתם יכולים לנצל את מס החברות, שעומד על 23% (נכון ל-2024), כדי לשמור יותר כסף בכיס שלכם. שילוב חכם של משיכה של שכר נמוך ודיבידנדים באופן הדרגתי ולאורך זמן – יכול להקטין את נטל המס ולשמור על רווחים גבוהים יותר.

עם זאת, ניהול מס חכם לא מסתכם רק ב'משחק' עם מספרים ואקסלים. יש לשקול בקפידה את העיתוי והאופן שבו אתם מושכים את הרווחים, להבין את השלכות המס השונות ולוודא שאתם עומדים בכל הדרישות החוקיות.

תכנון מס הוא המפתח להימנע ממלכודות מס ולהבטיח שאתם מקבלים את המקסימום מההכנסות שלכם – ונהנים גם מ-100% ראש שקט ומינימום הפתעות בסוף השנה.

אמיר אלמדו – מתכנן מס הוליסטי

כחשב שכר ויועץ פנסיוני מוסמך, אני מציע שירותי תכנון מס הוליסטיים המותאמים במיוחד לשכירים בעלי שליטה. השירות כולל תכנון מס מקיף, המתמקד לא רק בתכנון מס אלא בהסתכלות רחבה על כל התמונה הכלכלית של העסק, תלוש השכר, ונקודת האיזון האופטימלית בין משיכת שכר לדיבידנדים. המטרה בסוף היא להבטיח ניהול פיננסי נכון ומקיף, שיסייע לכם לשמור על יציבות כלכלית ולמקסם את ההכנסות שלכם.

 

תכנון פנסיוני: לא רק קצבה יציבה לעתיד

כשאתם שכירים בעלי שליטה, הפנסיה שלכם היא לא רק חיסכון לעתיד – היא גם כלי חשוב לתכנון מס. כן, בשונה מכל השכירים והעצמאים שאתם מכירים. ההפרשות הפנסיוניות שלכם מוכרות כהוצאה לחברה, דבר שמאפשר לכם ליהנות מהטבות מס נוספות, ואפילו להגדיל את הסכום שאתם מפרישים כל שנה.

כך שתכנון פנסיוני נכון הוא לא רק הבטחת קצבה יציבה לעתיד, אלא גם חיסכון משמעותי במס.

וזה לא הכול. שכירים בעלי שליטה יכולים ליהנות מפנסיה תקציבית בתנאים דומים לעובדי מדינה – דבר שאין לו אח ורע במשק הישראלי. הפנסיה התקציבית נחשבת כהוצאה מוכרת לחברה, והיא מחושבת על בסיס 1.5% מהשכר הממוצע לשנה לכל שנת עבודה. המשמעות הישירה היא שהחברה יכולה לשלם פנסיה תקציבית לבעל השליטה לאחר פרישתו, כאשר חלק מהקצבה הזו פטור ממס, ואף פטור מלא על עד 52% מהתקרה המזכה.

חברות ארנק וחברות מעטים: איך לנהל אותן בצורה נכונה?

חברות ארנק וחברות מעטים הן כלים יעילים לניהול רווחים עבור שכירים בעלי שליטה. חברות אלו מאפשרות לכם לשמר את הרווחים בתוך החברה ולשלם עליהם מס חברות נמוך במקום מס הכנסה גבוה על משכורות. עם זאת, חשוב לדעת שרשות המיסים מודעת ל'פתרון' הזה, והרגולציות בנושא זה רק הולכות ומתהדקות מאז 2018.

כדי להימנע מהסתבכות מיותרת וכואבת מול רשות המיסים, חשוב להוכיח שהחברה שלכם מבצעת פעילות עסקית אמיתית ולא משמשת רק כ"ארנק" לרווחים. יש להיזהר שכן חברות אשר מוגדרות כחברת ארנק חשופות למס אישי מקסימלי!

תכנון נכון ובדיקות תקופתיות יבטיחו שהמבנה המשפטי והחשבונאי שלכם תואם את הדרישות הרגולטוריות מחד, ומאידך גם מנצל את כל היתרונות שמגיעים לכם, מבלי להסתכן בהפרת חוק.

 

 

בפיקוח משרד האוצר

למה לבחור בי לתכנון מס לשכירים בעלי שליטה?

ניסיון רב שנים וידע מעמיק

אני מביא עמי ניסיון עשיר וידע נרחב בתחום תכנון המס והפנסיה לשכירים בעלי שליטה. הניסיון שלי בעבודה עם לקוחות כמוכם מאפשר לי להבין את הצרכים הייחודיים שלכם ולתת פתרונות מותאמים אישית, כך שתוכלו להיות בטוחים שההחלטות שאתם מקבלים הן הנכונות ביותר.

תכנון פיננסי מקיף ומותאם אישית

אני ממש לא מסתפק בהמלצות כלליות - אני בונה עבורכם תוכנית פיננסית מקיפה שמביאה בחשבון את כל ההיבטים החשובים: החל ממיסוי, דרך תכנון פנסיוני נכון, ועד לניהול נכון של הכנסות ורווחים. כל פרט נבדק, כל היבט נלקח בחשבון – כך שתוכלו להיות בטוחים שאתם מקבלים את ההחלטות החכמות ביותר עבור העתיד הכלכלי שלכם.

ליווי אישי ומקצועי לאורך כל הדרך

אני שם דגש על ליווי צמוד ואישי, כך שתקבלו את כל התמיכה שאתם צריכים בכל שלב בדרך. לא משנה אם אתם רק מתחילים את הדרך שלכם כשכירים בעלי שליטה או שאתם כבר מנוסים וזקוקים לייעוץ מתקדם יותר – אני אעמוד לצידכם עם הכוונה מקצועית, עצות פרקטיות והכוונה מדויקת.

מקסום הרווחים והבטחת היציבות הכלכלית

בסופו של דבר, המטרה היא אחת: למקסם את הרווחים שלכם ולוודא שהעתיד הכלכלי שלכם יציב ובטוח. עם תכנון פיננסי נכון, אתם לא רק שומרים על ההכנסות שלכם – אתם מבטיחים שהן יגדלו ושישרתו אתכם לטווח הארוך. אני אעזור לכם להגיע בדיוק לשם. במסגרת השירות, אני מבצע ניתוח מעמיק של כל ההיבטים הפיננסיים, כולל תכנון מס מדויק המבטיח את ניצול הטבות המס המקסימליות, בניית תיק השקעות מותאם אישית, ותכנון פרישה נכון.

לא מתפשרים על העתיד שלכם

כשזה נוגע לעתיד הכלכלי שלכם, לא כדאי לקחת סיכונים. אתם יודעים שאתם בידיים טובות – עם ליווי מקצועי ואישי, ניסיון עשיר וידע מעמיק בתחום. זה הזמן לפנות אליי ולתת לעתיד שלכם את הבסיס הכלכלי האיתן שהוא זקוק לו.

 

עודכן בתאריך: 10 בספטמבר 2024

דילוג לתוכן