החזר מס לשכירים

רוב השכירים ממלאים את טופס 101 בתחילת השנה ומאז, אם לא החליפו עבודה, לא מעדכנים אותו. אם הכנסתכם החודשית נמצאת בטווח של 7500 – 8000 ש"ח נטו, ובמהלך השנה המשפחה שלכם התרחבה או שסיימתם לימודי תעודה או תואר, ולא עדכנתם את מחלקת הנהלת חשבונות, שילמתם עודף מס. כך תוכלו לקבל החזרים ממס הכנסה.

רפאל זיתוני כספית החזרי מס
מאת: רפאל זיתוני יועץ מס ומומחה למיסוי בפרישה

החזרי מס הכנסה לשכירים: זה כסף שלכם שמחכה שתיקחו אותו!

בכל שנה מבצע מס הכנסה החזר לשכירים רבים אשר שילמו יותר מדי מס. החזר מס הכנסה לשכירים אינו כה נדיר, ואנחנו רוצים להסביר לכם איך עושים החזר מס לשכיר, על מנת שתוכלו גם אתם להנות ממה שמגיע לכם.

הזמן הממוצע מרגע הגשת בקשה להחזר מס לשכירים ועד קבלתו עומד על 3-4 חודשים בלבד, והסכום שמתקבל מוצמד לריבית ולמדד. מכיוון שניתן להגיש את הבקשה דרכנו ולחסוך התעסקות מצידכם, מדובר באפשרות לקבל בממוצע אלפי שקלים כמעט ללא מאמץ.

בסימולטור החזרי מס לשכירים תוכלו לבצע בדיקה מהירה ולא מחייבת לגבי סיכויי זכאותכם לפני הגשת בקשה:

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    הלקוחות שלנו זוכים להחזרי מס גבוהים

    התנאים להחזרי מס לשכירים

    כדאי מאד לדעת לפני הגשת בקשת החזרי מס לשכירים מה צריך להתקיים ואיך מתנהל ההליך. ככלל, ניתן לבקש החזר מס לשכירים 6 שנים אחורה, לא מעבר לכך. באלו מקרים עשוי להגיע החזר מס לשכיר?

    אם לא עבדתם באופן רציף במהלך השנה האחרונה

    אם הייתם מובטלים, בחופשת מחלה ממושכת, אתם מטפלים בילד פגוע או דואגים לילד הנמצא במוסד ולכן לא עובדים באופן רציף, הייתם בחופשת לידה או אפילו בטיול ארוך, ובגללם לא היה לכם רצף עבודה של 12 חודשים, קיים סיכוי טוב ששילמתם מס גבוה מהנדרש ואתם עונים לקריטריון. חישוב המס על שכר עבודה הוא שנתי, ובמידה והחסרתם מספר חודשים מגיעים לכם החזרי מס.

    אם רכשתם הגנות ביטוחיות פרטיות או השקעות

    אם יש לכם ביטוח חיים פרטי, אתם מפרישים לקופת גמל, השקעתם בשוק ההון –  סביר להניח שאתם זכאים להחזר מס. אם מכרתם דירה ושילמתם מס שבח או רכשתם ביטוח חיים במסגרת לקיחת המשכנתא, קיימת סבירות גבוהה שתעמדו בתנאים לקבלת החזרי מס לשכירים. למעשה, במידה וקניתם דירה שנמצאת ביישוב ספר ועברתם לגור בה, נתתם לעצמכם עוד סיבה לבקש החזר.

    אם עבדתם או שהיתם בחו"ל במהלך שנת המס

    חישוב המס בעבודה בחו"ל אצל מעביד ישראלי, מתבטאת על פי תקנות מיוחדות ובזמן הנפקת התלוש לא ניתן לקבל את כל החיובים והזיכויים באופן שוטף אלא רק בסוף השנה במסגרת הגשת דוח שנתי. הגשת בקשה להחזרי מס לשכירים מבטיחה שתקבלו את כל מה שמגיע לכם.

    אם עבדתם במספר עבודות ולא ביצעתם תיאום מס

    בכל מקום עבודה בו אתם עובדים מנוכה לכם מס בהתאם למדרגות המס אליהן הגעתם. אם אתם עובדים ביותר ממקום עבודה אחד ולא ביצעתם תיאום מס, סביר להניח ששילמתם עודף מס. הגשת בקשה להחזר יכולה להיות מאד משתלמת עבורכם במצב זה.

    אם שיניתם סטטוס

    השלמתם תואר אקדמאי או הפכתם להורים במהלך השנה? מזל טוב פעמיים! אתם זכאים להחזר מס. גם אם אתם הורים לילדים קטנים ואתם שכירים, אבל לא עדכנתם את נקודות הזכות שלכם, כנראה ששילמתם יותר מדי מס, וכעת מגיע לכם החזר. התגרשתם ואתם משלמים מזונות? גם אתם עומדים בתנאי הזכאות.

    ויש עוד שלל סיבות נוספות…

    החוק מגדיר עוד סיבות רבות נוספות לקבלת החזר מס לשכירים, ועל כן זה לא מפתיע שכמעט כל שכיר זכאי להחזרי מס הכנסה.

    למה עדיף לך להגיש בקשה לקבלת החזר מס לשכיר דרכנו?

    למרות החוקים והכללים בנוגע לקבלת החזרי מס לשכירים, מס הכנסה אינו מחזיר שקל אחד מיוזמתו – ניתן להגיש בקשה עבור החזר מס שכיר לבד, ולהגישה לפקיד השומה הקרוב, אבל לא תמיד משתלם לעשות זאת כך:

    • ראשית, אם יש חוב במס הכנסה, הגשת בקשה באופן הזה יכולה לגרור בקשה לתשלום במקום בקשה להחזר.
    • שנית, כאשר מכירים את כל הסעיפים עבורם אפשר לבקש החזר, השווי הכולל שניתן לקבל בבקשת החזר מס לשכיר יכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים. מי שאינו בקיא בחוק לא מכיר את כל הסעיפים הקטנים שיכולים להיתרגם לנקודות זכות נוספות ולהצטבר למאות ואלפי שקלים בסך הכל, ולכן הסיוע המקצועי שלנו יכול להיות שווה לך הרבה מאד כסף.

    הגשת הבקשה אפשרית לתקופה של 6 שנים אחורה. אם אין לך טפסי 106 של כל השנים הללו ואישורים מביטוח לאומי (על קבלת דמי אבטלה, על שירות מילואים, על דמי לידה וכדומה), יהיה לך פשוט יותר להגיש את הבקשה דרכנו במקום להתרוצץ ולהשיגם, זאת משום שאנו מקושרים למסופי רשויות המס ומסוגלים להפיק את העתקי הטפסים החסרים עבורך בקלות.

    יתרון נוסף של הגשת הבקשה דרך כספית החזרי מס, הוא שליועצי המס שלנו יש היכרות עם פקידי השומה השונים. אנחנו מנהלים מעקב אחר הבקשה ומוודאים שלא נעשתה טעות בגובה ההחזר שהתקבל, כך שמרגע שיצרת קשר כל מה שנשאר לך לעשות הוא לגלות שהכסף נכנס לחשבון.

    תן למומחים של כספית – חברה בעלת ניסיון מוכח – לעשות בשבילך את העבודה!

     

    שאלות ותשובות נפוצות

    • כדאי מאוד. גם אם לא עבדת, וגם את וגם בן זוגך זכאים לקבל עוד נקודות זיכוי על הולדת הילד. יש לך הזדמנות לקבל את מה שמגיע לך למשך 6 שנים אחורה. כדאי לעשות את זה כמה שיותר מהר וביעילות.

    • יתכן בהחלט. הפרשות סכומים לביטוח פנסיוני באופן עצמאי ולא דרך השכר החודשי, מזכים בהקלות מס. עדכון ההקלות הוא לא אוטומטי. המעסיק לא יודע מכך, ולכן לא מדווח למס הכנסה, ואתה משלם יותר.

    • אין צורך. כשכירה, את יכולה לקבל החזר באמצעות תלוש השכר. זאת כל עוד שנת המס הרלוונטית לא הסתיימה, בלי צורך להגיש בקשה להחזר מס. אפשר גם לפנות אלינו להתייעצות.

    עודכן בתאריך: 12 ביוני 2023