הטבות מס למבקשי אזרחות פורטוגלית

בשנים האחרונות פורטוגל היא אחד היעדים המבוקשים למי שרוצים אזרחות אירופאית כדי לשפר את איכות חייהם ולעבור מעבר לים. החיבור אל ההיסטוריה היהודית בפורטוגל ובספרד וההכרה ביוצאי גירוש ספרד כבעלי זכות לאזרחות, גרמה לאלפי ישראלים לפנות לקבלת אזרחות פורטוגזית.

אזרחות בפורטוגל מעניקה לישראלים הזדמנות להיכנס לאירופה, הן מבחינת לימודים והן מבחינת עבודה וגם לרכוש נדל"ן, לפתוח עסק ולקבל הזדמנויות עסקיות שונות ברחבי היבשת.

לצד היתרונות הברורים של קבלת אזרחות בפורטוגל והכניסה למדינות האיחוד האירופאי, יצאו לאחרונה תקנות מס משמעותיות שהופכות את פורטוגל ליעד כדאי לכל מי שרוצה לפתח את חייו ולהתקדם כלכלית בזירה האירופאית.

אלו הן כמה מההטבות הבולטות שניתנו לאחרונה על ידי ממשלת פורטוגל, כדי לעודד הגירה ומגורים במדינה שמשוועת לשיפור המצב הכלכלי.

פטור על רווחי הון

במהלך 10 שנים מיום הגעתכם לפורטוגל וקביעת התושבות בה, תזכו לפטור מלא על הכנסות מהון שמקורו מחוץ למדינה. תחת רווחים כאלו אפשר למצוא הכנסות משכירות דירה, חלוקת רווחים של חברות פרטיות, דיבידנדים מחברות ציבוריות ורווחים מקניית ניירות ערך.

הקלות במס הכנסה

בניגוד לישראל בה מס ההכנסה יכול להגיע גם לכמעט 50% מההכנסה הכללית, בפורטוגל הפחיתו את המס משמעותית. אם תהיו אזרחי המדינה ותעברו אליה תוכלו לקבל הטבות במס שמורידות את המיסוי לכמעט חצי מהמיסוי בישראל. המיסוי שייגבה מההכנסה שלכם יהיה בסך של 20% ללא תלות בגובה ההכנסה.

ההטבה הזו מתמקדת במקצועות שונים שיש להם דרישה בפורטוגל – בין היתר מהנדסים ואנשי הייטק, רופאים, חוקרים מתחומים שונים ומשקיעים פיננסיים או משקיעים בנדל"ן. גם אם אתם עובדים מחוץ לפורטוגל יש הקלות במס אך המקרה משתנה בהתאם לתפקיד ולסיטואציה.

הקלות נוספות

הקלות נוספות ניתנות בהתאמה אישית אל מול שלטונות פורטוגל. במקרים מסוימים אפשר לקבל הקלות על פתיחת עסק קטן, רכישת נדל"ן ועוד. כדי לבדוק אילו הקלות נוספות יש לכם כדאי לפנות למומחים בנושא הגירה לפורטוגל או להתייעץ עם הגעתכם למדינה עם מומחה פיננסי מטעמה.

מי זכאי להטבות?

ממשלת פורטוגל ניסחה באופן ברור מי זכאי להטבות.

ההטבות ניתנות למהגרים שקיבלו דרכון מהמדינה או שיש להם דרכון אירופאי ממדינות הכלולות באמנת שנגן. על מי שמהגר למדינה לגור בה בפועל החל מנקודת הזמן הנוכחית – ומדובר בתושבים שלא גרו בפורטוגל בחמש השנים האחרונות לפני המעבר. כלומר אם התגוררתם בפורטוגל לפני קבלת האזרחות ואתם רוצים לקבל את ההטבות לא תוכלו לממש אותן.

בנוסף, ההטבות ניתנות למי שהעביר את כתובתו לפורטוגל בפועל לצורך חישוב מס. המשמעות של הדבר הוא ניתוק תושבות במדינת ישראל. ניתוק התושבות הוא תהליך המעבר לארץ אחרת, אך הוא אינו מבטל את האזרחות הישראלית.

עודכן בתאריך: 30 בנובמבר 2022