יתרונות המס של קופת גמל להשקעה

קיימות דרכים רבות לקבל החזרי מס מן המדינה: באפשרותכם לקבל החזר מס אם השקעתם בשוק ההון, אם מכרתם דירה או בית, אם יצאתם לגמלאות, אם סיימתם תואר אקדמי, אם עבדתם אצל מעסיק ישראלי בחו"ל או אם יש לכם ילדים עם לקויות למידה; אולם קיים כלי נוסף, חדש יחסית בשוק, שכדאי לכם להכיר בזכות היתרונות הרבים שהוא מציע.

מאמר אורח

מהי קופת גמל להשקעה?

בניגוד לקופות הגמל המסורתיות, קופת גמל להשקעה היא מעין תוכנית חיסכון גמישה ונזילה שניתן למשוך את הכספים הנצברים בה בכל רגע נתון ולאו דווקא בהגיעכם לגיל הפרישה. מדובר במוצר שקיים בשוק תקופה קצרה יחסית, מסוף שנת 2016, אולם הוא זוכה לביקוש עצום בקרב רבים המבקשים לחסוך בדרך יעילה ונוחה וליהנות תוך כדי משלל יתרונות מס.

כלומר, קופת הגמל להשקעה היא מוצר השקעה לטווחים קצרים עד ארוכים, שמטרתה מצד אחד לעודד את ציבור החוסכים להגדיל את חסכונותיהם הפנסיוניים, ומצד שני לא מכריחה אותם להיפרד מכספם עד שיגיעו לגיל פרישה. ההפקדה אמנם לא מלווה בהטבות בעת ההפקדה או באגרות חוב המבטיחות תשואה גבוהה, אולם ההטבות האחרות שיש בקופת הגמל להשקעה הופכות אותה למוצר שכדאי לשקול בחיוב:

  • חיסכון לכל תקופת זמן שהיא
  • ניהול מקצועי של הכספים במגוון מסלולי השקעה ובדמי ניהול אטרקטיביים ונוחים
  • אפשרות למעבר בין מסלולים ובין קופות בכל עת ללא חיוב במס על הרווחים
  • אפשרות לפטור ממיסוי על הרווחים במקרה של חיסכון לפנסיה
  • ועוד!

הטבות המס של קופת הגמל להשקעה

כמכשיר פיננסי, קופת הגמל להשקעה דומה לקרן נאמנות משוכללת. החוסך למעשה משקיע במכשיר הזה, וכאשר ברצונו לממש את ההשקעה עליו לשלם מס בעבור הרווחים. בכך מקווה קופת הגמל להשקעה תחרות לקרנות נאמנות אחרות, לפוליסות חיסכון או פוליסות השקעה של חברות ביטוח, ואפילו תחרות משמעותית לפקדונות באפיקים בנקאיים.

היתרונות של קופת גמל להשקעה מבחינת הטבות המס:

  • משיכת הכספים: על מנת לעודד את הציבור לחסוך את כספם לטווח ארוך, קופת גמל להשקעה מאפשרת לכם לשלם מס מופחת על הפרעון ככל שהמועד שלו רחוק יותר: המס על פדיון הכספים מקופת הגמל להשקעה עומד בכל שלב על 25%, יורד ל-15% כאשר תגיעו לגיל 60, ואם הגעתם לגיל הפרישה וברצונכם לקבל את הכספים שצברתם בקופה כקצבה קבועה תיהנו מפטור ממלא מתשלום מס על רווחי ההון.
  • האפשרות לניוד בין קופות מבלי שהדבר ייחשב כאירוע מס: קופות גמל להשקעה מאפשרות לכם לבחור את המסלול שאתם מעדיפים ולשנותו בכל רגע שתרצו. אם ברצונכם לשנות את המסלול או אפילו להעביר את הקופה לחברה שונה, הדבר לא ייחשב כאירוע המחייב בתשלום מס. (בניגוד לפוליסת חיסכון, למשל).
  • ההפקדה החודשית לקופת הגמל מתוגמלת גם היא מבחינת מס הכנסה: הואיל ורוב הסכום המופקד פטור ממס, נטל המס שמתורגם לחיסכון פוחת.

הפקדתם באופן עצמאי לחסכון פנסיוני או ביטוח? בדקו ותוך 20 שניות תדעו האם אתם זכאים להחזרי מס!

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    עודכן בתאריך: 11 בדצמבר 2022