החזרי מס בעקבות פיטורין

פוטרתם במשך השנה? התחלתם לעבוד בעבודה במשכורת נמוכה יותר, או יצאתם לחל"ת? יכול להיות שכבר שילמתם מס הכנסה גבוה מזה שהייתם צריכים לשלם בפועל – ואולי מגיע לכם החזר מס!

רפאל זיתוני כספית החזרי מס
מאת: רפאל זיתוני יועץ מס ומומחה למיסוי בפרישה

אם אתם שכירים, תשלומי מס הכנסה מתבצעים באופן חודשי בתלוש השכר שלכם. אבל מה קורה במקרים ובהם לא עבדתם במשך מספר של חודשים בשנה, בין אם פוטרתם, התחלתם לעבוד בעבודה במשכורת נמוכה יותר או יצאתם לחל"ת?

במצב כזה עשוי להיווצר מצב שבו המיסים כבר שולמו בסכום גבוה מזה שהייתם צריכים לשלם בפועל, עקב השינוי בסטטוס התעסוקתי שלכם, ומאחר וההתחשבנות הסופית היא בראייה שנתית.

איך מגישים בקשה להחזר מס בעקבות פיטורין?

כאמור, החישוב הסופי מתבצע בסוף השנה ולאחר שכבר קיימים ברשותנו כל נתוני הנישום הרלוונטיים לשנת המס. את החזר המס, ניתן לקבל במסגרת הגשת דוח שנתי למס הכנסה.

הטופס המיועד להחזר מס לשכירים הוא טופס 135 (דו"ח שנתי מקוצר), אליו מצרפים גם טופס 106 (בו מפורטות כל המשכורות החודשיות שקיבלתם מהמעסיק) ואישורים נוספים המעידים על הכנסות הנישום – לדוגמה אישור על קבלת דמי אבטלה, דמי לידה, דמי פגיעה או מילואים מהמוסד לביטוח לאומי, אישור משיכה של כספי תגמולים ופיצויים מהקופות, טופס 867 מהבנק על פעילות בשוק ההון ועוד.

מלבד זאת יש לצרף את כל האישורים שמעניקים לכם הפחתה נוספת בגובה המס אותו תשלמו (למשל, אם אתם עולים חדשים או היה שינוי גם בסטטוס המשפחתי שלכם). קבלות על תרומות, אישור ועדת אפיון המעידה שהילד/ה זכאי/ת לחינוך מיוחד, אישורי הפקדה לביטוחים פרטיים ו/או קופות גמל וקרנות פנסיה.

אם אתם גם עצמאים וגם שכירים, את החזרי המס תבצעו בעת מילוי הדו"ח השנתי (טופס 1301).

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    עוד כמה דברים שחשוב לדעת על החזרי מס עקב פיטורין:

    • החזרי מס ניתן לבקש עד שש שנים באופן רטרואקטיבי, ולכן גם אם השינויים במצב התעסוקתי שלכם התרחשו לפני מספר שנים, עדיין כדאי לבדוק אם מגיע לכם החזר מס בעקבות הפיטורין.
    • החזרי המס הם בתוספת הצמדה וריבית בגובה 4%.
    • יש להגיש בקשה נפרדת עבור כל שנת מס, ולכן למרות שניתן להגיש בקשה רטרואקטיבית, מוטב שלא להתמהמה.

    למה כדאי לפנות אלינו כדי לבצע את החזרי המס בעקבות פיטורין?

    הקריטריונים להחזרי מס הם רבים ומגוונים ותהליך הגשת הבקשה למי שלא עשה זאת מעולם (ואין לו יועץ מס או רואה חשבון) עשוי להיות מתיש ולגזול זמן יקר (זמן שלא תמיד יש למי שמחפש עבודה חדשה).
     
    לכן רצוי לבצע את כל התהליך דרך חברה מקצועית, מנוסה ואמינה.
     
    פנו אלינו עוד היום כדי שנוכל לבצע עבורכם בדיקה יסודית ולעזור לכם במימוש כל הזכויות המגיעות לכם בנוגע להחזרי מס במהירות.

    עודכן בתאריך: 20 במרץ 2024