החזר מס עקב החלפת מקום עבודה

החלפת מקום עבודה תאפשר במקרים רבים גם קבלת החזר מס הכנסה. מהן האפשרויות והמצבים שבהם יינתנו החזרי מס לשכירים אשר החליפו את מקום העבודה שלהם?

החלפת מקום עבודה נמנית עם הסיבות הנפוצות ביותר לקבלת החזר מס. זאת, אם מקום העבודה החדש משלם לעובד שכר נמוך מזה שקיבל במקום העבודה הקודם. במקרה הזה, הבסיס לחישוב המס משתנה ורשות המיסים תחזיר לעובד את סכום המס העודף.

הרציונל מאחורי קבלת החזרי המס, הינו שתשלום מס הכנסה מחושב עבור כל נישום על בסיס שנתי. אם בסוף השנה מתברר שהבסיס לחישוב המס היה גבוה מדי, כי אז יחזירו רשויות המס את הסכומים העודפים לחשבונו של הנישום. זאת, כאמור, בתנאי שהוא אכן הגיש דוח שנתי לרשויות המס.

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    איך בכלל נוצר עודף גבייה בהחלפת מקומות עבודה?

    גביית מס עודף נוצרת עקב העובדה שהמעסיק גובה מהעובד מס הכנסה ישירות מהשכר. גביית המס מבוססת על ההנחה שהעובד ימשיך להיות מועסק באותם תנאים ובאותו שכר.

    כך למשל, אם עובד מקבל שכר ברוטו של 10,000 ₪ בחודש, זה אומר שהבסיס השנתי לגביית המס הינו 120,000 ₪. על סמך ההנחה הזאת, יעביר המעביד לרשות המסים את הסכומים היחסיים המגיעים לה מהשכר ברוטו של העובד.

    במידה והעובד עבר למקום עבודה המשלם לו שכר נמוך יותר, הרי שהבסיס לתשלומי המס משתנה. לדוגמה – אם במקום העבודה החדש העובד מקבל 8,000 ₪ ברוטו, הרי שהבסיס החדש לצורך המס יהיה 96,000 ₪ לשנה. בסיס נמוך יותר, פירושו מס הכנסה נמוך יותר.

    איך מתבצע חישוב החזר המס לעובדים שהחליפו מעסיקים?

    חישוב החזר המס מתבצע אחרי בדיקת ההכנסה השנתית הסופית ברוטו של העובד, אל מול ההכנסה השנתית הצפויה, שעל פיה נגבו ממנו מיסים במהלך שנת המס. הגשה מקצועית של דו"ח שנתי תציף באופן מיידי את ההבדל ותגרום לכך שרשויות המס יעבירו לנישום את החזרי המס המגיעים לו. חשוב לציין בהזדמנות זאת, שרשות המיסים פועלת לא רק לגביית מיסים, אלא גם מחזירה מס למי שהדו"חות שהגיש אכן מוכיחים שנגבו ממנו סכומי כסף עודפים.

    מעוניינים לבדוק ללא עלות את זכאותכם להחזר מס בעקבות החלפת מקום עבודה? פנו אלינו!

    עודכן בתאריך: 31 בינואר 2024