למי מגיע החזר כסף מהמדינה?

המדינה יודעת לגבות מאיתנו יפה מאד, אבל מסתבר שלפעמים אפשר לקבל כסף מהמדינה בחזרה, וזה הרבה יותר פשוט ממה שנדמה. רשויות המדינה השונות מציעות מנגנונים המאפשרים לאדם הפרטי לקבל את התשובה לשאלה האם מגיע לי כסף מהמדינה – והתשובה עשויה להפתיע אתכם

מכיוון שישנם אפיקים שונים ורבים כל כך, ייתכן מצב שבו תוכלו להגיע לכדי החזר כסף מהמדינה על סך של אלפי שקלים ויותר. הנה כל הדרכים שבהן תוכלו לבדוק אם מגיע לכם כסף מן המדינה בלי לשבור את הראש:

מס הכנסה (רשות המיסים)

על פי נתוני האוצר, נכון לשנת 2017, קיימים עודפי גבייה של לא פחות מ-18 מיליארד ₪. הקריטריון הבסיסי לזכאות להחזרי מס הוא, כמובן, תשלום מס הכנסה, ואת ההחזר ניתן לדרוש ל-6 שנים אחורה. ניתן לקבל החזרי מס עבור הרבה מאוד קטגוריות, בין היתר:

  • מי שלא ערך תיאום מס אך עובד במספר מקומות עבודה
  • עבודה בחלק מן השנה (לשכירים)
  • תשלומים עצמאים לקרנות פנסיה וביטוח חיים
  • שינוי מצב אישי כגון ילד נוסף במשפחה, גירושין, תשלום מזונות וכו'
  • מעבר לאזור בעל עדיפות לאומית
  • חיילים לאחר שחרור צבאי ועולים חדשים

מס הכנסה מאפשר לקבל את הכסף באמצעות מילוי בקשה להחזר מס או דו"ח שנתי. בעוד שעצמאיים צריכים לפעול על פי הנחיות יועץ המס או רואה החשבון שלהם, אנו ממליצים לעובדים שכירים לבצע בדיקה לזכאות להחזר מס הכנסה לשכירים כדי לגלות האם מגיע להם החזר ולא חוב. עוד המלצה היא לפנות דרכנו ולא לבד, כיוון שישנם סעיפים רבים שיכולים להגדיל את ההחזר המתקבל.

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    פדיון של פיקדון אישי

    מי שהתגייס בין השנים 1992-2000 יכול לבדוק בעזרת מספר לחיצות פשוטות האם הוא פדה את הפיקדון האישי שלו דרך אתר "פיקדון 2000".

    הר הכסף

    פרויקט "הר הכסף" של משרד האוצר מאפשר לבדוק האם יש לכם או לקרובי משפחתכם שנפטרו כסף שאגור בחסכונות פנסיונים או ביטוחים שונים. האתר מוצא גם חשבונות בנק או פיקדונות לא פעילים. יש לשים לב שהאתר בודק האם ישנם כספים אבודים, אך לא מציג סכומים ספציפיים.

    מלוות חובה ובונדס

    מי שהמדינה גבתה ממנו מלוות חובה או מלוות מרצון בין השנים 1961 עד 1982 יכול לבדוק האם המדינה חייבת לו כסף באמצעות דף ייעודי באתר בנק ישראל. אם לא ניתן לבדוק את הסטטוס דרך המערכת, אפשר לפנות אל בנק ישראל בכתב לצורך בדיקה ידנית.

    עודכן בתאריך: 20 בספטמבר 2023