החזרי מס הכנסה בגין אבטלה והפסקת עבודה

חישוב גובה המס אותו שכיר צריך לשלם מתבצע בחישוב שנתי, כלומר, נקודות הזיכוי וגובה המס אותו שכיר משלם נקבעים לפי מדרגות מס של ההכנסות השנתיות הקבועות בחוק. עם זאת, במקרה של אבטלה והפסקת עבודה למספר חודשים, היקף ההכנסה השנתית מצטמצם, אך גובה המס אשר נלקח בחודשים בהם עבד השכיר במהלך שנת המס חושב באופן חודשי מצטבר. על כן, ייתכן כי הינכם זכאים להטבות במס בשל כך.

הרציונל העומד מאחורי לקיחת מס משכירים באופן חודשי הוא שההכנסה החודשית של העובד תהיה זהה לאורך כל השנה.

לדוגמא, שכיר המשתכר במשכורת חודשית העומדת על 8,000 ₪ ברוטו לחודש, מס ההכנסה אותו הוא משלם מחושב לפי מדרגת המס המתייחסת להכנסה שנתית של 96,000 ₪. כך, בכל חודש מנוכה לו מהמשכורת החודשית תשלום לפי הקבוע בחוק למדרגת המס העומדת על 96,000 ₪ לשנה. זאת מתוך הרציונל כי השכיר יעבוד לאורך כל שנת המס בעבודה התספק לו הכנסה חודשית של 8,000 ₪ בחודש.

עם זאת, במידה ובמהלך שנת המס השכיר הפסיק לעבוד למשך שישה חודשים, ההכנסה השנתית שלו מצטמצמת ועומדת על 48,000 ₪ ברוטו. במצב כזה, זכאי השכיר להחזר מס על החודשים בהם הרוויח 8,000 ש"ח ונוכה ממשכורתו מס עודף בהתאם למדרגת המס השנתית המשוערת, שהרי ההכנסה השנתית של השכיר עומדת על חצי מההכנסה המשוערת.

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    סוגי הפסקת עבודה נפוצים עליהם מקבלים זיכוי ממס הכנסה

    פיטורין: כאשר שכיר פוטר ממקום עבודתו במהלך שנת המס, אך שילם מס מלא עבור אותם חודשים בהם עבד. גם במקרה בו העובד קיבל דמי אבטלה ייתכן ויהיה זכאי להחזר מס מאחר ודמי האבטלה לא מגיעים למלוא המשכורת שקיבל טרם הפיטורין.

    חופשה ללא תשלום: כאשר עובד לקח חופשה ללא תשלום במהלך שנת המס, לדוגמא, הארכת חופשת הלידה ללא תשלום.

    מחלה: כאשר שכיר נמצא במצב בריאותי שאינו מאפשר לו לעבוד אך ניצל את מלוא ימי המחלה המגיעים לו לפי הסכמו עם המעסיק או על פי חוק. השכיר אינו מקבל משכורת עבור אותם ימים בהם אינו עבד בשל המחלה ולכן ייתכן ויהיה זכאי להחזרי מס עבור אותה תקופה בה לא עבד.

    שנת שבתון: עובדי הוראה זכאים לצאת לשנת שבתון מחודש ספטמבר ועד דצמבר, כך נוצר מצב בו עובד ההוראה עובד רק 8 חודשים משנת המס (עבור שנת השבתון העובד אינו מקבל משכורת אלא דמי השבתון נחשבים למענק). לכן, ייתכן והעובד יהיה זכאי להטבות במס עבור אותם חודשים בהם עבד ונוכה לו מס רגיל.

    זכאות להחזרי מס הכנסה בגין אבטלה והבטחת הכנסה

    על מנת לקבוע זכאות להחזר מס בגין אבטלה והפסקת עבודה יש לפנות למס הכנסה ולהציג בפני פקיד השומה בקשה בצירוף טופס 106 ממקומות העבודה בהם עבדת בשנים עליהן אתה מבקש החזר מס. במידה וקיבלת בשנים אלו דמי אבטלה, יש לצרף אישורים מתאימים.

    רצוי לבצע בדיקה עם חברה מנוסה להחזרי מס המתייחסת לגורמים שונים בניהם: קבלת דמי אבטלה, הכשרה מקצועית, תגמולים בשין שמ"פ ועוד כדי לחשב את גובה ההחזר המדויק.

    כספית חברה ותיקה ומנוסה לבדיקות החזרי מס הכנסה. בכספית תקבלו:

    • בדיקה מדויקת ומקצועית.
    • השלמת טופסי 106 ל-6 שנים אחורה.
    • קבלת החזר מקסימלי ככל האפשר.
    • עריכת דוחות והגשתם למס הכנסה.
    • ייצוג מול רשויות המס עד לזיכוי חשבונך הפרטי ממס הכנסה.
    • בדיקה חינם.

    עודכן בתאריך: 20 בספטמבר 2023