החזר מס לשכירים בעקבות נגיף הקורונה

בתקופה זו שלאחר הקורונה, ברור יותר מתמיד שצריך לנצל הזדמנויות ואסור להפסיד כסף שהוא שלנו בסופו של דבר. איך אפשר לדעת אם מגיע לכם החזר מס מהמדינה? ומה צריך לעשות כדי לקבל בחזרה את הכסף שלכם?

החזר מס נובע מגביית מס עודפת במהלך השנה. שיעור זה עלה בשנה האחרונה בעקבות משבר הקורונה, העבודה מהבית והוצאה לחל"ת.

מי יכול לקבל החזר מס?

עובדים שכירים יכולים להגיש בקשה להחזר מס עד 6 שנים אחורה. שכירים, בניגוד לעצמאים, משלמים בדרך כלל מס דרך תלוש המשכורת שלהם מדי חודש. הם לא שולטים בדיווח, וסומכים על מי שמפיק את התלוש שיעשה את העבודה בשבילם. אבל המעסיק לא תמיד מודע לכל הנתונים, ויתכן כי יש לכם הטבות מס שאתם לא מנצלים, או שהנתונים השתנו במהלך השנה.​

איך אפשר לדעת אם מגיע לכם החזר מס?

קודם כל, חשוב לדעת כי סך המס שצריך לשלם לא מחושב באופן חודשי, אלא שנתי, בניגוד למה שרבים נוטים לחשוב. שנת המס מתחילה ב- 1 בינואר, ומסתיימת ב- 31 בדצמבר. כך, למשל, אם בתקופת הקורונה הכנסתכם קטנה במהלך השנה או שיצאתם לחל"ת או שחלו שינויים כגון הולדת ילד, יביא הדבר להחזר מס.

בנוסף, גם בעתות שגרה, ישנן הטבות במס שלא תמיד מנוצלות באופן מלא. הנפוצים בהם: הורים לילדים בגילים שנה עד חמש, או ילדים עם צרכים מיוחדים; הורים יחידניים; תשלום מזונות; קבלת תואר אקדמי; עבודה ביותר ממקום אחד בו זמנית, ויש עוד הרבה. מידי שנת מס, מס הכנסה מפרסם מי זכאי לפטורים, לנקודות זיכוי וזיכויים ממס.

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    עבדתם מהבית בתקופת הקורונה? יתכן שמגיע לכם החזר מס

    עוד מצב מיוחד שמאפשר לקבל הטבות מס הוא עבודה מהבית. ואכן, בתקופת הקורונה שכירים רבים עברו לעבוד מהבית. עם העבודה הם לקחו איתם גם את ההוצאות שבעבר שולמו על ידי המעסיק, כמו למשל עלות החשמל ותחזוק מערכות המחשוב.

    לפי פקודת מס הכנסה, בסעיף 17, לא רק עצמאים – אלא גם שכירים יכולים לקזז הוצאות לצורכי עבודה במידה והם עובדים מהבית. כל מה שהשכיר צריך לעשות הוא להפריד בין הוצאות המחייה הרגילות שלו, להוצאות העבודה.  ​

    איך מקבלים החזר מס בעקבות הקורונה – כל השלבים

    אם בדקתם, ונראה שמגיע לכם החזר מס, אתם בטח שואלים: מה צריך לעשות עכשיו? צריך לעבור כמה שלבים, ואם מגיע החזר, הוא אצלכם.

    שלב 1: לאסוף את כל המסמכים הנדרשים

    באמצעות המסמכים מבקש ההחזר יכול להוכיח ולשקף לרשות המיסים את מצבו הכלכלי והאישי: טפסי 106, אישורי קצבאות וגמלאות, מקום מגורים, אישורים רפואיים, אישורים על זיכויים אישיים, וכד'. בנוסף, יש לצרף את נתוני בן או בת הזוג, וצילום המחאה או אישור ניהול חשבון הבנק.

    שלב 2: מילוי והגשה של הטפסים וטופס 135 (דו"ח שנתי מקוצר)

    כדי לקבל החזר, שכירים צריכים להגיש בסוף שנת המס דו"ח מס מקוצר (טופס 135), אליו הם מצרפים את כל המסמכים הרלוונטיים. המסמכים מפורטים גם בטופס, כך שאם פספסתם משהו, יש לכם תזכורת.

    שלב 3: הגשת בקשה נפרדת על כל שנה

    אם החלטתם לנצל את ההזדמנות שנתנה לכם תקופת הקורונה, והחלטתם להגיש בקשה על עוד כמה שנים אחורה, תצטרכו להגיש בקשה נפרדת על כל שנה, ולצרף אליה את האישורים הנדרשים. את המסמכים הרלוונטיים לכל שנה אפשר למצוא באתר רשות המיסים.

    שלב 4: איך מתבצע החזר המס?

    במידה ועולה לאחר הבדיקה כי מגיע לכם החזר כספי, תקבלו את ההחזר בתוספת הפרשי הצמדה וריבית של 4% לשנה. הכסף עובר ישירות לחשבון הבנק שלכם.

    חברה להחזרי מס תפיק את המיטב עבורכם – היתרונות המרכזיים

    כאמור ניתן להגיש בקשה להחזר מס באופן עצמאי אך להגשת הבקשה באמצעות חברה להחזרי מס, יתרונות רבים כגון:

    • לחלק מהשכירים קיימת חבות במס והגשת הבקשה באופן עצמאי ללא בדיקה מעמיקה לפני ההגשה, תגרור חוב כספי מול רשויות המס.
    • לאחר הגשת הבקשה תתוקצר השומה ע"י מס הכנסה. בחלק מהמקרים השומות מתוקצרות בצורה שגויה ויש לבצע בדיקה יסודית ע"י איש מקצוע לאחר תקצור השומה, על מנת לוודא שהנישום קיבל את כל הטבות המס המגיעות לו ואין תשלום מס מיותר לרשויות.
    • ישנם תיקים מורכבים שיש לבצע בגינם תכנון מס ע"י איש מקצוע. תכנון מס יכול לחסוך לנישום כספים רבים ובחלק מהמקרים יהיו לכך השלכות גם לשנים הבאות.

    רק איש מקצוע הבקיא בכל החוקים יידע למקסם את החזרי המס ולדאוג שתקבלו את כל הטבות המס המגיעות לכם.

    עודכן בתאריך: 11 בדצמבר 2022