החזר מס על לימודי מקצוע

לימודים מאפשרים לנו להתקדם בקריירה, להרוויח יותר כסף ולאסוף כלים שיסייעו לנו בשוק העבודה. הרווח הכספי שניתן להפיק מלימודים אינו מתבטא רק בצורה של העלאה במשכורת – במקרים רבים מדובר בהוצאה מוכרת לצרכי מס הכנסה שמאפשרת לנו להרוויח כבר בטווח הקצר.

הבדל המיסוי בין תואר ראשון ללימודי מקצוע

לצורך התחלה, יש להבחין בין שני סוגי לימודים:

  1. לימודים שמזכים בנקודות זכות במס הכנסה – לימודים אקדמיים ולימודי תעודה מסוגים מסוימים מזכים את המשלים אותם בנקודות זכות במס הכנסה למשך תקופה מוגבלת מתום הלימודים. זהו נושא חשוב בפני עצמו אך זה לא הנושא שבו נתרכז. כאן תוכלו לקרוא עוד על נקודות זיכוי לתואר אקדמי.
  2. לימודים והכשרות מקצועיות שמוכרים כהוצאה מוכרת – לימודים שאינם בהכרח אקדמיים ושהיקפם קטן מזה של לימודי תואר או תעודה אבל הם מסייעים לייצור הכנסה (ונתעכב על כך בהמשך) יכולים וצריכים להיות מחושבים כהוצאה מוכרת לצרכי מס.
    כך, קורס הנהלת חשבונות, קורס יישומי מחשב, קורס רתכות מתקדם ועוד: כולם יכולים, בתנאים מסוימים כמובן, להיות מוכרים כהוצאה מוכרת שיש לנכות מההכנסות השנתיות של הלומד. הכשרות מקצועיות שונות – בין אם מדובר בקורס מפעילי מלגזות או קורס הנהלת חשבונות סוג 3 – יכולות לחסוך לכם כסף בתשלום המס שלכם.

קראו גם: החזר מס על תואר ראשון: כל מה שצריך לדעת

הזכאות להחזר מס – לימודים מייצרי הכנסה 

הקריטריון הבסיסי לזכאות הוא שהלימודים אכן יכולים להיחשב כמייצרי הכנסה. קורס קדרות יכול להיות חשוב ומועיל, אבל כיוון שרובנו לא עוסקים בקדרות כמקצוע לא ניתן להחשיב את הקורס הזה כמייצר הכנסה. אבל אם עבורכם קדרות אכן מייצרת הכנסה – אתם עוסקים בייצור כלי בית במלאכת יד למשל – קורס כזה אכן יכול להיות מוכר כהוצאה מוכרת.

חשוב גם שייצור ההכנסה הוא מיידי ולא עתידי. למה הכוונה? מי שלומד יישומי מחשב וישתמש ביישומים אלה בעבודתו זכאי להכרה בהכשרה הזו כהוצאה מוכרת. לעומת זאת, מי שלומד יישומי מחשב על מנת שבעתיד יוכל למצוא עבודה בתחום אחר או במקום עבודה אחר מבצע השקעה הונית וזו אינה הוצאה מוכרת.

איך מקבלים החזר מס על לימודי מקצוע

אז לאחר שסיימתם קורס הנהלת חשבונות אתם פונים לבדוק את חשבון הבנק שלכם והנה הפתעה: לא קיבלתם החזר כספי ישירות לחשבון הבנק. כך זה עובד עם מס הכנסה: אתם לא מקבלים כסף עבור הקורס אלא אתם מקבלים חלק ממנו בעקיפין בצורה של החזר מס. המס המנוכה מהמשכורת החודשית מנוכה אוטומטית ולא מתבצע מדי חודש חישוב מדויק על סכום המס שעליכם לשלם.

על מנת לקבל את החזר המס המגיע לכם עליכם להגיש בקשה להחזר מס. חישוב המס הוא שנתי ובסוף שנת המס נבדק אם שילמתם יותר מדי מיסים. אם כזה הוא המצב, אתם זכאים להחזר מס על התשלום העודף.

על מנת לקבל את ההחזר המגיע לכם שימרו על כל המסמכים הרלבנטיים וודאו שאתם יכולים להוכיח שההשתלמות או הלימודים אכן משפרים את היכולת המקצועית שלכם במקום העבודה הנוכחי שלכם ובתחום התעסוקה שלכם.

השתלמויות ולימודים הם דבר חשוב בשוק העבודה של היום אך על מנת למצות את הרווח מהם אל תשכחו לבדוק את החזר המס המגיע לכם ובמקרה הצורך פנו לייעוץ מקצועי על מנת שלא תפספסו את מה שמגיע לכם כחוק.

אתם אחרי צבא או אולי אחרי לימודים? שיניתם סטטוס משפחתי? בדיקה של 20 שניות תגיד האם המדינה חייבת לכם כסף!

מחשבון בדיקת החזר מס מהירה לשנים 2018-23

אנו שמחים לבשר לך כי קיימים 0% סיכוי להחזר מס.
רוצה לדעת בכמה כסף מדובר? השאר פרטים ונחזור בהקדם.

    עודכן בתאריך: 20 בספטמבר 2023