איך לצאת מהמינוס בבנק?

אף אחד לא מתכנן להיכנס למינוס בבנק, זה פשוט קורה. זה מתחיל מאוברדראפט קטן וזניח, משהו שמשכורת אמורה לכסות, וכשהוא לא מתאזן חורגים או לוקחים הלוואה קטנה והגיונית, ואז עוד הלוואה קטנה, שגם אותה צריך להחזיר, וככל שלווים ככה שוקעים, וקשה לעצור ולנהל את זה.
אבל יש רגע לפני, חלון הזדמנויות לצאת מזה: פגישת ייעוץ אישית עם מומחים לכלכלת המשפחה תעזור לכם לגשר על המינוס ולצאת לדרך חדשה ומחושבת.

אתם לא לבד: לצאת מהמינוס בבנק עם ליווי מקצועי של מומחה

אל תהססו לפנות לייעוץ מקצועי, גם אם זו הפעם הראשונה שנכנסתם למינוס. ייעוץ עם מומחה יעזור לכם לצמצם או לעצור הוצאות, כדי שלא תיקלעו למעגל המייאש של אוברדראפט נצחי.

בפגישת הייעוץ נתחיל מאפיון הצרכים שלכם והמטרה אל מול המצב הנוכחי, נאפיין את הבעיה ואת מקור הבעיה, ונעריך את הפער בין המצוי לרצוי.

המומחה יסתייע בכל המידע שניתן לאסוף כדי להבין את המצב הנוכחי לעומק, ויבחן וידייק יחד איתכם גם את המטרות. לכן, חשוב שתכינו מראש את ״שיעורי הבית״ שלכם: אספו לקראת הפגישה את כל החומר הרלוונטי שיעיד על הוצאותיכם ומצבכם הכלכלי, וכל מסמך שעשוי להעיד על הכנסותיכם. בשלב הזה התמונה תתבהר, והמומחה שאיתו תיפגשו יוכל להציע לכם כמה דרכים שיובילו אתכם למטרה.

בוחרים יועצים כלכליים מומחים עם תו איכות.

בדיקות רקע מעמיקות

כל המומחים באתר
בעלי השכלה והסמכה
על פי התנאים שהגדרנו

נסיון מוצלח מוכח

לכל המומחים נסיון
מעשי רלוונטי והמלצות
שאימתנו אישית

ראיון אישי

עם כל המומחים
קיימנו ראיון מקיף
והתרשמנו לטובה

בקרה שוטפת של חוות דעת

ענת שלנו לא מפסיקה
לתשאל לקוחות ולוודא.
(גם איתכם היא תדבר)

המומחים של Experts לייעוץ כלכלי ויציאה ממינוס:

יואל קופלנד
יועץ לכלכלת המשפחה ולעסקים
יועץ פיננסי בעל ותק של מעל 15 שנה וניסיון רב בסיוע למאות משפחות ועסקים בתחום הפיננסי ובהתנהלות כלכלית נכונה. מחבר הספר 'פלוס' בהוצאת ספרי ניב.
עמיחי מרקס
יועץ לכלכלת המשפחה
מרצה ויועץ לכלכלת המשפחה ויועץ משכנתאות. 10 שנים של עזרה למשפחות, יחידים ועסקים קטנים להצלחה כלכלית.
אופירה קוזניץ ייעוץ אונליין
רו״ח ויועצת פיננסית
רואת חשבון מוסמכת. עוסקת בתחום שנים רבות. מתמחה בליווי לעסקים, שרותי ביקורת, הנהלת חשבונות ושכר, ייעוץ לפורשים לפנסיה.
כל המומחים לייעוץ כלכלי למשפחה מחכים לכם כאן >>

כמה פתרונות ראשונים כדי לצמצם את המינוס

יש דרכים רבות לצמצם את המינוס, אבל חשוב לציין: העצות שתקראו כאן לא מתאימות לכל אחד. בסופו של דבר כל משפחה צריכה פתרון שתפור למידותיה. הנה כמה פעולות פשוטות שכדאי להתחיל מהן:

  • רשמו הכל: לתעד כל הוצאה בעזרת קובץ אקסל, אפליקציה (יש הרבה כאלה), או אפילו דף ועט. בדקו האם סכומי הכסף שאתם מוציאים משקפים את ההעדפות והערכים המשפחתיים. רמז – הם אף פעם לא משקפים.
  • הימנעו מקניית יתר: במבט מהיר על המקרר, המזווה, ארונות הבגדים והתכשיטים תמצאו המון פריטים שלא תשתמשו בהם לעולם. כדאי להתחיל מקניה לפי רשימה.
  • בדקו הוצאות מורכבות: אל תירתעו מבדיקת הוצאות מורכבות כמו ביטוח, קרנות פנסיה/השתלמות וכד' ואפילו מנויים לשירותים שונים.

הוצאות חריגות ויציאה ממינוס חד-פעמי

ייעוץ אונליין למשפחהאם המינוס איננו הרגל שבשגרה, אלא נוצר כתוצאה מהוצאה חריגה ובלתי צפויה, עליכם למצוא פתרון נקודתי עבור המינוס שנוצר. בדקו האם ביכולתכם לצמצם בהוצאות שאינן הכרחיות, גם אם באופן זמני בלבד.

אם אתם יודעים שאתם צפויים להכניס כסף בקרוב, דברו עם הבנקאי והגיעו להסדר זמני.

בכל מקרה, כדאי לנהל תקציב ולעקוב אחר ההוצאות כדי לוודא שהמינוס החד-פעמי לא יהפוך לקבוע. ייעוץ וליווי מקצועי יעזרו לכם ליישם תוכנית כלכלית ותקציב נכון.

וכמובן – חשבו איך להגדיל את ההכנסות

על פי נתוני הלמ"ס וסקרים נוספים, 40-60% מהציבור בישראל נמצאים במינוס, כאשר 70% מהם כלל לא מודעים לריבית שהם משלמים על המינוס, מתוך רתיעה והכחשה. בטווח הארוך, משיכת יתר מובילה לפגיעה קשה באיכות החיים, למתחים וערעור מערכת היחסים המשפחתית.

להגדלת הכנסות יש תמיד פוטנציאל גדול יותר. בדקו האם אתם ממצים את פוטנציאל ההשתכרות שלכם, האם כדאי לרכוש ידע ומיומנות שישפרו גם את ההנאה וגם את השכר, ואל תקחו שום דבר כמובן מאליו. מומחה כלכלי יסייע לכם בחשיבה פתוחה ויצירתית גם בנושא ההכנסות.

נקלעתם למינוס שקשה לצאת ממנו? חשבון הבנק יצא מאיזון בגלל הוצאה חריגה? קבעו פגישת ייעוץ עם מומחה, ואל תתנו למינוס לדרדר אתכם: הפכו אותו להזדמנות לצמיחה והתפתחות.

כל המומחים לייעוץ כלכלי למשפחה מחכים לכם בקליק אחד >>

 

עודכן בתאריך: 5 במרץ 2024

דילוג לתוכן