ייעוץ פרישה: יועצים מומחים לפנסיה

תכנון נכון לקראת הפרישה יכול להבטיח חיסכון של עשרות או אפילו מאות אלפי שקלים נוספים בשנים שלאחר היציאה לפנסיה. רק ייעוץ לקראת פרישה יבטיח ניצול מקסימלי של הטבות המס והמענקים שמגיעים לכם – בצורה מושכלת ואחראית, שמתאימה לצרכים, לדרישות ולתוכניות שלכם להווה ולעתיד

כל אדם שפורש לגמלאות בישראל זכאי לפטור ממס בשיעור של מאות אלפי שקלים. מה שלא הרבה אנשים יודעים, זה שהפטור הזה לא ניתן לכולם באופן אוטומטי, אלא מותנה בהליך בירוקרטי חד פעמי מול רשות המיסים.

כדי למקסם את הפטור ממס ולהיערך לפרישה בצורה מושכלת, חשוב להבין איך לנהל את הליך בקשת הפטור בצורה שמתאימה לכם, להסתכל על כל אפיקי החיסכון והמענקים שמגיעים לכם ולגבש תוכנית מותאמת אישית שתאפשר לתכנן עתיד פיננסי יציב יותר לפני הפרישה ואחריה.

יועצי פרישה לפנסיה באתר Experts:

כספית החזרי מס
ייעוץ פיננסי והחזרי מס
כספית מעניקה מגוון רחב של שירותים פיננסים – החזרי מס לשכירים, ייעוץ פרישה לפנסיה, קיבוע זכויות, החזרי מס שבח ועוד. השירות מבוצע ע"י חשבונאים ויועצי מס מוסמכים, בעלי שנות ותק וניסיון של למעלה מ-15 שנה.
נתי אהרונוביץ ייעוץ פיננסי אונליין
נינג׳ה פיננסית
כלכלן מנוסה ומשופשף, מנהל קבוצת "נינג'ה פיננסית" ומלווה משפחות, יזמים ובעלי עסקים - כל מי שרוצים לשפר את ההתנהלות הכלכלית ולהבין איך להפיק את המקסימום מהכסף שלהם.
אופירה קוזניץ ייעוץ אונליין
רו״ח ויועצת פיננסית
רואת חשבון מוסמכת. עוסקת בתחום שנים רבות. מתמחה בליווי לעסקים, שרותי ביקורת, הנהלת חשבונות ושכר, ייעוץ לפורשים לפנסיה.
עמיחי מרקס
יועץ לכלכלת המשפחה
מרצה ויועץ לכלכלת המשפחה ויועץ משכנתאות. 10 שנים של עזרה למשפחות, יחידים ועסקים קטנים להצלחה כלכלית.

מתי מומלץ לפנות ליועץ פרישה? וכמה זמן צריך להתכונן מראש לפנסיה?

היתכנות וכדאיות עסקיתככל שמקדימים להתכונן לתקופת הפרישה ולגבש תוכנית פיננסית ליום שאחריה, כך קל יותר למקסם את הרווח הנקי שתוכלו ליהנות ממנו בגמלאות.

תכנון פרישה מומלץ לכל אדם, בכל שלב בחיים – ובייחוד בשנתיים שלפני היציאה לפנסיה.

תכנון מוקדם לקראת הפרישה יבטיח בין היתר שתנצלו את הפטור ממס באופן המיטבי ותנתבו את כלל החסכונות והמענקים שמגיעים לכם בצורה מושכלת ואחראית, שמתאימה לצרכים, לדרישות ולתוכניות שלכם להווה ולעתיד.

איך ייעוץ לפני פרישה לפנסיה יכול לעזור לי?

בייעוץ לתכנון הפרישה עוברים על כלל החסכונות והמכשירים הפיננסיים שישמשו אתכם לאחר הפרישה לגמלאות, לרבות פיצויים ממקום העבודה, קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות, ביטוחים אישיים ועוד.

לאחר שבוחנים את סל הפרישה הייחודי שלכם, אפשר להעריך איך ייראו החיים שלכם בשנים האלו ולהבין כיצד לנצל את הפטור ממס בצורה שבאמת מתאימה לכם.

הפטור ממס לדוגמה יכול להתקבל באחת משלוש דרכים: מענק חד פעמי פטור ממס, פטור על קצבת פנסיה חודשית או היוון הפטור, כלומר משיכת חלק מסוים מהסכום ללא מס, תוך קבלת קצבה עם שיעור מסוים הפטור ממס.

ההחלטה הזאת, חשוב להבין, מתקבלת רק פעם אחת לאחר הפרישה, באמצעות מילוי טופס "קיבוע זכויות" במס הכנסה. לאחר 120 ימים מהגשת הבקשה, לא ניתן לשנות אותה או לערער עליה ולכן חשוב להבין היטב את המשמעויות הרחבות שלה לפני. נדגיש כי גם לפקיד השומה שאליו תפנו בהגשת הבקשה אסור לייעץ לכם בנושא – ולכן כדאי לעשות זאת רק לאחר שמתייעצים עם גורם מקצועי המתמחה בתכנון פרישה לפנסיה.

האם יועץ פרישה יכול לעזור לי גם אחרי היציאה לגמלאות?

ישראלים רבים שכבר עברו את גיל הפרישה לא מודעים להטבות המס שמגיעות להם או לאפשרות לבצע "קיבוע זכויות" כדי לעשות שימוש מושכל יותר בפטור ממס. הדבר עלול להתבטא בתשלום מיותר של מיסים למדינה, בשיעור שיכול להסתכם בעשרות או אפילו מאות אלפי שקלים לאורך שנות הפרישה.

החדשות הטובות הן שאף פעם לא מאוחר להגיש את הבקשה וליהנות מהטבות המס שמגיעות לכם. לאחר שתעשו זאת, תוכלו אפילו לקבל החזר רטרואקטיבי על הכספים המיותרים ששילמתם, עד שש שנים אחורה. בתהליך הייעוץ תבינו האם אתם אכן זכאים להחזר הזה וכיצד להגיש את הבקשה בצורה שתתקן את הנזק ותמקסם את הזכויות שלכם. וכדי שזה יצליח, כמובן שמומלץ לעשות זאת בהקדם האפשרי.

איך להתכונן לפגישת הייעוץ?

לפני הפגישה, מומלץ לרכז את כל הנתונים על קרנות הפנסיה, מכשירי החיסכון, מענקים וביטוחים שצברתם לאורך השנים לקראת הפרישה. מומלץ גם לצרף תלושי שכר אחרונים ורצף תעסוקתי. אם אתם לא יודעים את כל הפרטים, אל תדאגו, היועצים שלנו יוכלו לאתר בשבילכם את האינפורמציה הנדרשת במידת הצורך.

עכשיו, כל מה שאתם צריכים לעשות זה לבחור את היועצת או היועץ שהכי מתאימים לכם, להחליט מתי תרצו לקיים את הפגישה ולחכות. ואם תצטרכו עזרה בכל שלב בתהליך, אנחנו ב-Experts נשמח להנחות וללוות אתכם.

רק ב-Experts: יועצי פרישה מוסמכים, מנוסים ומומלצים

יועצי הפרישה שמופיעים במאגר של Experts מתמחים באופן ספציפי במיסוי ובתכנון פרישה. אלו אנשי מקצוע עם ידע וניסיון מוכח בתחום, אשר מוסמכים להעניק ייעוץ מקצועי לקראת היציאה לפנסיה.

כל המומחים שלנו נבחרו על סמך ותק, ניסיון מקצועי, לימודים והכשרה רלוונטית. לפני שתקבעו פגישה עם אחד היועצים של Experts תוכלו לראות את כל הפרטים הרלוונטיים, המלצות, מאמרים שכתב וכמובן את המחיר לפגישה.

אנו מבקשים חוות דעת ופידבק מהלקוחות שלנו באופן שוטף וכך מאגר המומחים שלנו נשאר עדכני, מקצועי ורלוונטי.

לתיאום פגישת ייעוץ עם היועצים המומחים – לחצו כאן >>

עודכן בתאריך: 12 בדצמבר 2023

דילוג לתוכן