קרן כספית דולרית

אם אתם מחזיקים דולרים, או רוצים להצמיד את השקלים שלכם לדולרים לתקופה מסוימת, חשוב לדעת שבשנה האחרונה הבנק המרכזי האמריקאי משלם אחלה ריבית על הכסף. כלומר מישהו בוודאות מקבל ריבית על הכסף שלכם, למה זה לא אתם? כמו שיש קרן כספית בשקלים, יש גם בדולרים. איך לבחור, מה מצאתי הכי זול, וגם סרטון שמסביר הכל

מה זה קרן כספית דולרית?

הסברתי כאן על קרנות כספיות. בקצרה, כדי לקבל ריבית על הדולרים שלכם, בגלל סיבות, בדר"כ עדיף לכם לקנות פיקדון. אבל אם יש לכם סכום קטן, לא בא לכם להתבחבש עם הבנק, אתם לא יודעים אם זה ריבית הוגנת מה שהם מציעים לכם וכו', קרן כספית היא התשובה – פשוטה להבנה, ואין עמלות בכלל בבנק על קרנות כספיות דולריות.

אין עמלות בכלל? אין.

ולמה זה חשוב? כי אם יש לכם 20 אלף דולר שסתם שוכבים, לשבוע, ולא תקנו איתם קרן כספית, תפסידו 16 דולר. בקטנה, אבל אולי יש לכם מליון דולר. ואולי הבנק שלכם מנסה לדפוק אתכם בפיקדונות. ואולי אתם סתם אוהבים להשכיל.

איך בודקים? בוחרים את הקרן שאתם רוצים לקנות, שמים אותה באתר של הבנק (לא באמת צריך לקנות, אפשר בסוף לבחור "לא" בשאלה אם להמשיך), וכתוב למטה אם הפעולה פטורה מעמלות.

איך בוחרים קרן כספית דולרית? מומלץ לבדוק כמה פרמטרים חשובים

אפשר לקנות קרנות כספיות דולריות בשקלים או בדולרים. אז חיפשתי אחת כזאת ואחת כזאת.

  1. תשואה – צריך לראות שהתשואה לא גבוהה ולא נמוכה מדי, ביחס לאחרות. בסך הכל אנחנו רוצים מישהו שיקנה עבורינו אג״חים של ארצות הברית, לא מישהו שמשתולל.
  2. דמי ניהול – בישראל צריך להבחין בין דמי ניהול של הקרן, לשיעור הוספה שזה חד פעמי, לבין דמי ניהול של הבנק. בבנק הקרנות הכספיות פטורות בעמלות, אז נשאר לנו רק דמי ניהול של הקרן. קרן כספית לא אמורה להחזיק את הכסף שלכם להרבה זמן. אין בזה הגיון. לכן במקרה הזה אני לא כל כך רגיש לדמי ניהול.
  3. גודל קרן – אני אישית לא אוהב קרנות קטנות, זה מפחיד אותי.

הקרן הזולה ביותר שמצאתי לקנות בדולרים היא 5117429 אי.בי.אי.כספית נקובה דולר $, היא עולה (נכון לכתיבת הפוסט, תבדקו בעצמכם וזה) 0.11% לשנה ואין עלות חד פעמית. היא גם משקיעה הרבה באג״ח ממשלה אמריקאי וגם די גדולה.

הקרן הזולה ביותר שמצאתי לקנות בשקלים היא 5100672 מיטב כספית דולרית. היא גם משקיעה הרבה באג״ח ממשלה אמריקאי. בשתיהן אין עלות חד פעמית (שיעור הוספה).

מה ההבדל בין קרן כספית דולרית לקרן כספית דולרית נקובה? פשוט מאוד. נקובה בדולרים – אתם קונים אותה בדולרים. לא נקובה – קונים בשקלים.

הערה: הפוסט הזה – אינו ייעוץ, למרבה צערם של אנשים מסויימים. אבל אם תשלמו לי, ואני אראה את המצב שלכם, ואז אני אכתוב משהו במיוחד עבורכם – זה יהיה ייעוץ. ואפשר לעשות את זה ממש כאן.

אולי יעניין אותך גם:

נתי אהרונוביץ ייעוץ פיננסי אונליין
נינג׳ה פיננסית
כלכלן מנוסה ומשופשף, מנהל קבוצת "נינג'ה פיננסית" ומלווה משפחות, יזמים ובעלי עסקים - כל מי שרוצים לשפר את ההתנהלות הכלכלית ולהבין איך להפיק את המקסימום מהכסף שלהם.

עודכן בתאריך: 30 בנובמבר 2023

דילוג לתוכן