יועץ פנסיוני מומלץ: ככה תבחרו נכון

בחירת יועץ פנסיוני מומלץ היא החלטה חשובה שיכולה להשפיע באופן משמעותי על העתיד הכלכלי שלכם. המדריך הזה יספק לכם את הכלים והמידע הנחוצים לבחירת היועץ המתאים ביותר עבורכם, במיוחד אם אתם הייטקיסטים או עצמאים עד גיל 40 שמחפשים תכנון פרישה מקיף, ואת כל השלבים והדברים שחובה לבדוק לפני שמתחילים לעבוד עם יועץ פנסיוני.

הכי חשוב: תבדקו את ההכשרה המקצועית של היועץ הפנסיוני שאתם בוחרים

הדבר הכי חשוב בחיפוש אחר יועץ פנסיוני מומלץ הוא עובדת היותו בעל רישיון ייעוץ פנסיוני. תוכלו לבדוק זאת בחיפוש לפי שם היועץ בפורטל רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון.

נושא הפנסיה הוא רגיש ביותר ואסור להפקיד את הטיפול בו בידי אדם שאין לו רישיון מתאים. הכשרה זו מבטיחה שהיועץ מכיר את הרגולציות, החוקים והנהלים הרלוונטיים לניהול תיק פנסיוני. בנוסף, יועץ פנסיוני בעל תואר אקדמי מעולמות התוכן של כלכלה, כגון מנהל עסקים, יכול בהחלט להיות בונוס. זה רק מראה שהוא חי ונושם את העולם הכלכלי ובעל רקע היסטורי של תשוקה לתחום.

ניסיון הוא גם גורם מכריע בבחירת יועץ פנסיוני מומלץ. יועץ עם ניסיון רב שנים בתחום יכול להביא ערך מוסף בזיהוי בעיות פוטנציאליות ובהתאמה אישית של פתרונות פיננסיים, בפרט אם יש לו ניסיון בעבודה עם קהלים מגוונים כגון עצמאים, שכירים ובעלי עסקים קטנים.

מה בכלל ההבדל בין יועץ פנסיוני לסוכן ביטוח? ואיך בודקים?

שלא בצדק, רבים מתבלבלים לחשוב שיועץ פנסיוני וסוכן ביטוח הם אותו מקצוע. אז אנחנו כאן לחדד: מדובר בשתי התמחויות שונות, ומכאן שגם רשיונות שונים.

יועץ פנסיוני

יועץ פנסיוני מומלץ הוא בעל הכשרה מקצועית ורישיון "ייעוץ פנסיוני", אשר תפקידו לספק ייעוץ אובייקטיבי ומותאם לצרכי הלקוח. פרנסתו (קרי, שכר הטרחה שלו) מגיעה ישירות מהלקוח, ולכן הוא אינו תלוי בעמלות מחברות הביטוח. היועץ מתמקד בתכנון פיננסי מקיף הכולל פנסיה, גמל להשקעה, קרן השתלמות, ומוצרי חיסכון נוספים.

היועץ הפנסיוני בודק את תיק הפנסיה הקיים, מבצע ניתוח מעמיק ומנפיק חוות דעת מוסמכת הכוללת המלצות מפורטות על מסלולי השקעה ומוצרי פנסיה מותאמים אישית. ליועץ הפנסיוני אסור לבצע בפועל את רכישת המוצרים, אלא רק לספק המלצות אופרטיביות שהלקוח יכול לבצע בעצמו או באמצעות סוכן הביטוח שלו.

סוכן ביטוח

סוכן ביטוח מחזיק ברשיון "סוכן שיווק פנסיוני", עובד עם חברות הביטוח ומקבל מהן עמלות ממכירת פוליסות ומוצרי ביטוח שונים. למרות שלסוכנים יש ידע נרחב במוצרי הביטוח, הייעוץ שלהם עלול להיות מוטה לכיוון המוצרים של החברות שהם מייצגים. הסוכן מבצע בפועל את רכישת מוצרי הביטוח עבור הלקוח, אך הייעוץ שהוא מספק עלול מצומצם למדי ופחות אובייקטיבי בשל תלותו בעמלות.

קיבלתם המלצות על יועץ פנסיוני מומלץ? תוודאו שהוא מתמחה בתחום שאתם צריכים

יועצים פנסיוניים מומלצים מתמחים במגוון תחומים, המסייעים לכם לנהל את הפנסיה שלכם בצורה מיטבית. אחד התחומים המרכזיים הוא תכנון פרישה מקיף, הכולל את בחירת קרנות הפנסיה המתאימות, קופות גמל להשקעה וקרנות השתלמות.

עבור ציבור העצמאיים או עובדי ההייטק המשתכרים בסכומים גבוהים ישנה חשיבות יתרה בניהול חכם של הפקדות לפנסיה בשל יתרונות המס הנלווים לכך. לדוגמה, ניתן להפקיד עד 4.5% מההכנסה לקרן השתלמות ולקבל על כך הטבות מס משמעותיות​.

תחום נוסף בו יועצים פנסיוניים מתמחים הוא תכנון מס. יועץ פנסיוני יכול לעזור לכם לנצל את כל הטבות המס המגיעות לכם, כולל ניכויים וזיכויים על הפקדות לקרנות הפנסיה, קרנות השתלמות וקופות גמל להשקעה. תכנון נכון של הפרישה בתחום המיסוי יכול לחסוך לכם אלפי שקלים בשנה ולהגדיל את הסכום שתצברו לפנסיה​.

כמה זה עולה? מומלץ לבדוק ולהשוות את המחירים של היועץ הפנסיוני מראש

בעת בחירת יועץ פנסיוני מומלץ, עלות השירות מהווה גורם מרכזי שיש לקחת בחשבון. בממוצע, עלות פגישת ייעוץ פנסיוני בודדת נעה בממוצע בשוק סביב 400-600 ש"ח, בעוד שתהליך ייעוץ פנסיוני מקיף, הכולל שלוש פגישות פרונטליות או בזום עשוי להגיע לכ-2,500 ש"ח. ישנם יועצים פנסיוניים שעשויים להציע גם פולו-אפ על התיק הפנסיוני.

חשוב לדעת כי תשלום על יועץ פנסיוני מומלץ אינה רק הוצאה חד פעמית, אלא גם השקעה חכמה לטווח הארוך, שמטרתה לחסוך לכם כסף באמצעות תכנון פיננסי אופטימלי; ולהביא כפועל יוצא לתשואות משמעותיות על ההשקעה הראשונית.

יועץ פנסיוני יסייע לכם לבחור את מסלולי ההשקעה המתאימים ביותר, לנצל את הטבות המס ולהרכיב תיק פנסיוני המותאם בדיוק לצרכים שלכם. כך תוכלו להבטיח קצבה עתידית מוגדלת וביטחון כלכלי למשפחתכם.

יתרה מכך, חשוב לזכור כי יועץ פנסיוני אובייקטיבי ובלתי תלוי מקבל את שכרו ישירות מהלקוח, מה שמבטיח ייעוץ אובייקטיבי וממוקד באינטרסים שלכם בלבד. זאת בניגוד לסוכן ביטוח, שפרנסתו תלויה בעמלות מחברות הביטוח, ולכן עשוי להיות מוטה במתן ייעוץ שאינו אובייקטיבי במלואו.

עודכן בתאריך: 18 באוגוסט 2024

דילוג לתוכן