איך קיבוע זכויות יכול לחסוך לכם הון – כל הפרטים

מעטים בלבד מכלל הפורשים לפנסיה מנצלים הטבת מס שנאמדת במאות אלפי שקלים מגובה הפנסיה לכל פורש, כמעט ללא יוצא מן הכלל. תארו לעצמכם מה הייתם יכולים לעשות עם הכסף הזה – טיול חלומי, שיפוץ הבית או פשוט ליהנות מחיים נוחים יותר. אין שום סיבה שתוותרו על כך.

אנחנו חושפים כאן את כל מה שאתם צריכים לדעת על קיבוע זכויות: איך זה עובד, למי זה מתאים, ומה הם השלבים לביצוע התהליך בצורה הכי טובה, כדי שתוכלו ליהנות משנים של רוגע כלכלי וחיסכון משמעותי.

מה זה קיבוע זכויות ולמה הוא חשוב?

קיבוע זכויות הוא תהליך שבו גמלאים מקבלים הטבות מס משמעותיות, מה שמקטין את תשלומי המס החודשיים שלהם ושומר על הכנסה גבוהה יותר לאחר הפרישה.

הטבת המס הזו לא ניתנת באופן אוטומטי והיא דורשת מהפנסיונרים לנקוט בפעולה אקטיבית – מה שאולי מסביר את העובדה שהיא נחשבת ל"סוד" בעיני חלק גדול הציבור: למרות שהמהלך נכנס לתוקף לפני יותר מעשור, רשות המיסים טרם יצאה בקמפיינים להעלאת המודעות בטלוויזיה וברשתות, וסוכני הביטוח כמו גם חברות הביטוח לא דואגים כלל ליידע את לקוחותיהן. גם התהליך עצמו לא נחשב לידידותי במיוחד, והוא דורש ידע מקצועי רחב.

רוצה לדעת כמה תחסוך בקיבוע זכויות?

לבדיקה מהירה צור קשר:

    איך זה עובד?

    במסגרת תהליך קיבוע זכויות, הפנסיונר צריך להגדיר על איזה חלק מההכנסות תחול ההקלה במס: קצבה חודשית, סכומים הוניים כמו פיצויים או פטור משולב משניהם. בעת הגשת הבקשה מתקבעת ההחלטה היכן לקבל את ההטבה, ולכן היא קרויה "קיבוע זכויות".

    אם תרצו, זו למעשה הדרך שלכם להסביר לרשויות המס כיצד אתם מעוניינים ליהנות מפטור נרחב מאוד ממס הכנסה, אליו זכאים נישומים בגיל פרישה. כך, שאם לא "תאותתו" למדינה על ההעדפות שלכם, לא תקבלו את הפטור הזה.

    חשוב למלא את הטופס בשיקול דעת ובאחריות. לא ניתן לשנות את קיבוע הזכויות לאחר 120 יום ממועד הגשתו, כך שמילוי הטופס ללא הבנה עמוקה או ליווי מומחה, עלול לפגוע בכם ואף להסב נזק כספי.

    למי זה מתאים?

    קיבוע זכויות מתאים לכל גמלאי שהגיע לגיל הזכאות, כלומר: הגיע לגיל פרישה (לגברים גיל 67 ולנשים גילאי 62-65, תלוי בתאריך הלידה), והוא התחיל לקבל קצבת פנסיה.

    גם אם אתם לא בטוחים אם אתם זכאים, כדאי לבדוק – ייתכן וישנן הטבות שמגיעות לכם מבלי שידעתם על כך – כמו הרבה דברים שקשורים למס במדינה.

    קצבה מזכה וגובה הקצבה החודשית

    גובה הקצבה החודשית הנחשבת ל"קצבה מזכה" – קרי, קצבה שחייבת במס מכיוון שבעת ההפקדה שלה בתקופת העבודה היא זכתה בהטבת מס – מדורגת כך שככל שהקצבה גבוהה יותר, כך גם שיעור המס:

    קצבה עד 6,450 שקלים: 10%
    קצבה בין 6,451 ל-9,240 שקלים: 14%
    קצבה בין 9,241 ל-14,840 שקלים: 20%
    קצבה בין 14,841 ל-20,620 שקלים: 31%
    קצבה בין 20,621 ל-42,910 שקלים: 35%
    קצבה מעל 42,911 שקלים: 47%

    חשוב לציין שמס הכנסה חל רק על "קצבה מזכה", שהיא חלק מהקצבה שהופקד לחיסכון הפנסיוני וקיבל הטבת מס. יתרת הכספים שלא זכו להטבת מס בעת ההפקדה נקראת "קצבה מוכרת" והיא פטורה ממס הכנסה – ולכן אין להכניס אותה למדרגות המס. אלו הבדלים חשובים וצריך לדעת לזהות אותם.

    אז איך עושים קיבוע זכויות?

    השלב הראשון בתהליך הוא איתור כל הכספים הפנסיונים ואיסוף נתונים לגבי פרישות עבר. לאחר מכן יש לבצע תכנון מס ואופטימיזציה, לפני מילוי טופס 161ד.

    כדי להתחיל בתהליך קיבוע הזכויות, תצטרכו להגיש טופס 161ד, המפרט כיצד אתם רוצים לנצל את סל הפטור, יש כמובן לשאוף לבחירה במסלול המיסוי המתאים אשר מטיב עמנו בהתאם לצרכים ולנתונים האישיים.

    חשוב לדעת כי נכון לשנת 2024, גובה הסכום של סל הפטור עומד על 882,648 שקלים. ב-2025 הוא צפוי לגדול ל-1,137,258 שקלים.

    צרו קשר – הצעד הפשוט הזה יכול לחסוך לכם מאות אלפי שקלים לאורך השנים!

    רוצה לדעת כמה תחסוך בקיבוע זכויות?

    לבדיקה מהירה צור קשר:

      עודכן בתאריך: 2 בספטמבר 2024

      דילוג לתוכן